לקוחות מספרים לי שמדי פעם הם מקבלים ריקושטים (עלבונות) על המוצר שלהם, שהוא לא מספיק טוב.
לכאורה זה דבר טבעי, חלק מהחיים, ללמוד להסכים שיגידו לך שאתה לא מספיק טוב, לפתח עור של פיל.
לפעמים אלו חברים, או עמיתים למקצוע שרואים אותנו בעבודה, שמציעים לנו לשפר פה או פה, ונותנים לנו כל מיני טיפים לשיפור המוצר שלנו (הם בטוחים שהם מעצימים אותנו),
לפעמים אלו יועצים עסקים / שיווקים, שמסבירים לנו שהמוצר שלנו כמו שהוא לא עובד, צריך שיפור, דיוק, שפצור.

לפעמים אלו הלקוחות שלנו, שביום אחד מפסיקים לצרוך את השירות שלנו.
או לקוחות פוטנציאליים שאחרי שיחה, או התבוננות בתיק העבודות שלנו, מרגישים שהמוצר שלנו לא מתאים להם.
לפעמים זה אנחנו שמוציאים פרסום והוא לא מצליח כפי שציפינו ואז אנחנו מנסים לחשוב מה צריך לתקן ולשנות.
והדברים האלו משפיעים על כולנו, אנחנו ישר מרגישים שהעסק שלנו לא מספיק טוב.
שהשרות או המוצר שלנו בינוני.
שאנחנו חייבים לשנות ולהשתנות.
זו כמובן תחושה לא נעימה, אבל מה שבאמת כואב זה שזה לא נגמר רק בעסק שלנו…
זה שולח אותנו למקומות העמוקים יותר, מקומות של זה לא העסק זה אני, אני זה שצריך להשתנות, אני זה שצריך להיות מישהו אחר.
אני כמו שאני, זה לא מספיק טוב, אני צריך להיות אחר, או לפחות לשדרג את עצמי.
אבל מה יקרה, אם נחליט שכולם, כל מי שציינתי, הם כולם ביחד טועים? פשוט לא מבינים אותי?
שהמוצר או השרות שלנו בדיוק כמו שהוא, הוא מושלם, לא צריך לתקן בו כלום?
אם נסתכל עליו בדרך הזאת, ורק בדרך הזאת, וממש נרגיש שיש לנו את הדבר הכי מושלם בעולם.
שיש לנו את המוצר / שירות הכי מדויק שהולך לשנות את פני האנושות כולה.
ובמקום לחפש כל הזמן איך לשפר אותו, לדייק אותו, לשדרג אותו,
רק נחשוב כל הזמן רק איך להפיץ אותו, איך להראות לכולם את היופי שלו וכמה שהוא מושלם.
נתחיל בלהסביר, קודם כל לעצמנו, איך בעצם, כל ההערות שקיבלנו עד היום על המוצר שלנו – הם היתרונות שלו, הם בדיוק הדברים שגורמים לו להיות מושלם יותר.
ואז נשווק את כל הדברים שאחרים אומרים שאנחנו צריכים להשתפר בהם,
כיתרונות של המוצר שלנו.
הרי בינינו, אין טוב ורע, אין מוצר נכון ומוצר לא נכון, אין שרות טוב ושרות גרוע.
אנחנו הם אלו שנותנים את ההגדרות האלו,
אנחנו אלו שמחליטים אם זה טוב או רע.
יש רק דבר אחד שהוא לא נעים במערכת יחסים בין עסק ללקוח, וזה חוסר כנות,
אם אתם משווקים משהו שאתם לא יכולים לתת, רק אז נוצר משבר אמון אמיתי,
אבל כל עוד אתם משווקים את מה שאתם מוכרים,
ככל שאתם מאוהבים ומאמינים בזה יותר וחושבים שזה מושלם, כך גם יחשבו כולם.
הרבה זמן ניסיתי להבין מה זה אומר ללכת אחרי הלב,
ובזמן האחרון נפל לי האסימון, ללכת אחרי הלב זה ללכת אחרי מי שאתה,
זה ללכת אחרי אני, זה שאתה מה שאתה ,
מבלי לנסות להשתנות ולהיות מישהו אחר,
כך אתה הולך אחרי הלב שלך.
וכשמישהו מעליב אתכם או אומר לכם דבר מה לא נעים על השרות שלכם,
קחו אוויר ותזכרו,
שהוא מבחינתו מעיר לכם על איך הוא תופס את העסק שלכם,
ואולי לו זו נראית מגרעה,
אבל אתם רואים בזה זכות ויתרון משמעותי.
הסטאטוס הזה מתייחס לשיווק העסק,
אבל בתכלס את המילה עסק אפשר להחליף בחברות, בזוגיות, או בכל שם של מערכת יחסים שאתם נמצאים בה,
ואת המילה מוצר אפשר להחליף באופי שלנו, במי שאנחנו.
ונקבל את אותם תשובות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *