היום הגיע אליי לקוח נסער:
אתמול בערב אחד הלקוחות שלו התקשר אליו, ובדרך הכי מתורבתת ויפה הסביר לו מה לא טוב במוצר שלו, וביקש החזר של חצי מהכסף.

"מילא אם הוא היה צועק עליי", הוא אמר, "אבל הוא דיבר כל כך יפה ..אני כנראה באמת לא מספיק טוב",
והמשיך: "המוצר שלי לא מספיק טוב, אני לא מבין למה אני ממשיך לעשות את זה בכלל!".
וכל כך הבנתי אותו:

לפעמים ביקורת אחת, יכולה ברגע אחד לספר לנו סיפור אחר על כל מי ומה שאנחנו,
וממש ברגע אחד להשכיח מאיתנו את כל ההצלחות שלנו, את כל הדברים המדהימים שהמוצר או השרות שלנו נותנים להרבה לקוחות אחרים.
פעם כשאני הייתי נתקל בביקורת הייתי חוזר הביתה עם ידיעה ברורה: שאני לא מספיק טוב.
ידיעה, שחוץ מלרפות את ידיי בדרך שלי, לא באמת הייתה תורמת לי כלום

והיום אני רואה ביקורת אחרת:
ביקורת מלקוח, ואני לא מדבר על דיוקים במוצר, אלא בקורת שפוסלת את המוצר שלכם מהיסוד, בדיוק כמו שעשו ללקוח שלי אתמול בערב,
היא בעיניי תחילת הדרך למסע של דיוק.
אבל לא דיוק של המוצר שלכם, אם הוא טוב מספיק או לא,
אלא דיוק של השיווק של המוצר / השירות שלכם.
כי שיווק מדוייק מסביר מראש מה המוצר שלכם, מה אתם נותנים ולמי הוא באמת מתאים.

הלקוח שהיה אצלי היום, באמת הצליח בזכות הביקורת שקיבל, לדייק את עצמו
הוא מצא שהוא היה שרוי בכל מיני קונספציות של "מה הוא צריך למכור", ובכל מיני רעיונות של "מה אנשים רוצים ממנו",
אך ככל שדייקנו יותר ויותר גילינו עד כמה גדול הפער בין מה שהוא נותן בפועל, לבין מה שהוא מדבר עליו בפרסום.
ובמקרה כזה, אין ספק שלקוח שקיבל מוצר מצויין, יתאכזב, כי הוא ציפה לקבל מוצר אחר.
לסיכום:
אל תתביישו להיות הכי מדויקים בשיווק של המוצר שלכם, בשביל להביא את הלקוחות שהכי מתאימים לכם.
אני לדוגמא יצרתי באתר שלי שאלון למתעניינים, וזה בשביל לתת שירות רק ללקוחות שבאמת מתאימים לי,ולמה שבאמת יש לי לתת.
דוגמא לשאלון באתר שלי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *