לפני כמה חודשים, באחד מטיולי הערב שלי ושל דריה, דיברנו על החופש במערכות יחסים, ודריה אמרה לי שהיא צריכה לדעת, שמבחינתי היא יכולה לנסוע מתי שהיא רוצה, לאן שהיא רוצה, גם בהתראה של רגע, כי החופש שלה חשוב לה.
והבקשה שלה שלחה אותי למסע, לשאלה – מה זה חופש?
כי הרבה פעמים, מה שנתפס בעינינו כחופש, הוא לדעת שבן אדם קרוב, שזה יכול להיות הורה, בוס בעבודה, בן משפחה, בן זוג, מסכים לנו לעשות מה שאנחנו רוצים, מתי שאנחנו רוצים. וכביכול דרך ההסכמה הזו אנחנו נמצאים בחופש.
ואני מרגיש שבשביל באמת להיות בחופש, אני רוצה לדעת שאני חופשי בלי להיות תלוי בהסכמה של אותו אדם קרוב.
כי גם אם הוא תמיד מסכים, אני עדיין תמיד תלוי בהסכמה שלו.
ואולי אפילו בפחד, שאולי פתאום הוא לא יסכים לי.
אני באמת חושב שאנחנו בני אדם חופשיים. ואף אחד לא צריך להסכים או לא להסכים לנו כלום.
ויהיו פעמים שהרצון העמוק שלנו יפגוש חוסר הסכמה של אדם קרוב, ואולי אחרי שנעשה את כל השיקולים, ונבחן את כל המחירים, עדיין נרצה לבחור ברצון שלנו.
רק שרגע לפני שנוכל לצאת עם הבחירה שלנו, נצטרך לעבור דרך הרגש של "אני לא בסדר עכשיו". הרגש של להרגיש לא בסדר זה שיעור חשוב שאנחנו, שגדלנו לוותר על עצמנו בשביל הצרכים של מי שלצדנו, כי אהבה שווה לוותר על עצמנו, כי כבוד שווה לוותר על הרצונות שלך בשביל מישהו אחר, צריכים לעבור,
דרך ההסכמה הזו, להרגיש לא בסדר. לפגוש את הכאב, אולי הנורא מכל, הכאב של "אני יוצא לא בסדר" מול אדם קרוב.
ולפעמים בשביל לצאת החוצה, לבטא את עצמנו במלואנו, להיות בכנות, לבחור את הבחירות שלנו, לקיים את הרצונות שלנו, להיות בחופש של להיות כל מי שאנחנו, נצטרך לעבור דרך הלא בסדר.
ואולי הביטוי המלא שלנו יפחיד את בן הזוג שלנו, שירצה שנשאר במקום שהיינו, רק מתוך פחד שיש לנו משינויים. אולי אלו ההורים שלנו שיתקשו לראות אותנו במלואנו, מתוך הפחדים שלהם על ביטוי מלא והסכמה להיות מי שאתה. וזה יכול להיות כל אדם קרוב שיפגוש את הכאבים שלו דרך הביטוי שלנו.
ואולי ננסה, קודם כל, למצוא פתרון כך שזה ירגיש נעים, היציאה שלנו החוצה לעולם, אבל יכול להיות גם שנצטרך לפגוש את הכאב של "אני לא בסדר".
בימי רביעי וחמישי השבוע אני עושה את הסדנא שלי "ביטוי כן". סדנא שמבקשת לתת לכל אחד ואחת את הזכות להביא לידי ביטוי את כל מי שהם. אם זה בשיווק של העסק שלנו, בעבודה מול הלקוחות שלנו, בזוגיות שלנו, בהורות שלנו, בכל מערכות היחסים שלנו: הסכמה לבטא את עצמנו. להיות השליחים שאנחנו.
בדרך לשם נפגוש את כאב "המתנה", וגם את כאב ה"לא בסדר", נלמד איך להתרחב, איך להניע את אנרגיה של החיים בתוכנו, איך למצוא בכל סיטואציה את הבקשה שלנו לביטוי מלא, נלמד לתקשר את הרצונות שלנו החוצה, לבטא אותם – עם הפחד ועם ההבנה שאין לנו שום אפשרות חוץ מלהיות מי שאנחנו, נלמד להכיר את הצרכים שלנו, להכיר את צורת המחשבה שלנו, וגם איך אנחנו יכולים להרוויח ממנה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *