הגוף שלנו הוא הסימן שלנו למאמץ.
מאמץ בעיניי נולד מהתנגדות, מקונפליקט, ממקום שיש בו יותר מ- 2 קולות שונים על אותה פעולה.
לדוגמא כשאנחנו מנסים למתוח שריר , אבל הוא רוצה לחזור למצב הרגיל שלו, מצב זה הוא מצב של התנגדות – מצב שיוצר מאמץ.
אבל מאמץ לא קורה רק בגלל התנגדות גופנית, מאמץ קורה גם בגלל התנגדות פנימית.
לדוגמא : אני מאוד רוצה להתחיל עם בחורה שמוצאת חן בעייני, אבל אני מפחד שהיא לא תסכים.
התנגדות כזאת, פנימית לגמרי, גם היא מביא למאמץ, ומאמץ כמו מאמץ לרוב מתבטא בתחושה גופנית,לרוב תחושה של כאב, הגוף מתריע לפנינו שאנחנו עובדים לשני כיוונים מנוגדים.

עכשיו איך זה קושר לשיווק?
הרבה פעמים לפני שאנחנו משווקים את העסק שלנו ,כותבים פוסט, מצלמים סרט, עושים שיחת מכירה, עוסקים בנטוורקינג ואפילו סתם מדברים על העסק שלנו, אנחנו מרגשים כל מיני תחושות גופניות : כאבי בטן, כאבים בגב התחתון, חולשה, סחרורת, בחילה, חוסר שקט פנימי, ועוד ועוד עוד.
הכאב הזה הוא סימן בשבילינו, זהו סימן שיש בתוכנו התנגדות, שיש לנו מאמץ, שעל הבחירה שלנו פועלים כמה דברים, שמוגדרים אצלנו כמנוגדים.

 

הכאב הזה הוא מצוין ! כי הוא זה שידייק אותנו לשווק בכנות.
עיצרו ובידקו מה בדיוק במה שקרה עכשיו יוצר את התחושה הפיזית הזו?
האם זה מילה מסוימת, משפט, תחושה?
ונסו להחליף את המשפט / מילה /תחושה במשהו אחר.
בידקו עכשיו האם הכאב הפיזי נעלם.

לצורך המחשה אני אתן דוגמא:
נגיד שכתבתי "אם תעשו אצלי סרטי תדמית, יהיו לכם מלא לקוחות חדשים".
ואיך שאני כותב את המשפט הזה אני מרגיש כאב בטן כזה, חוסר מנוחה, רצון לקום ולעשות משהו אחר…
אז אני עוצר ובדוק מה התנגדות שלי במשפט שכתבתי?
התושבה פה פשוטה :
אני לא באמת יכול להבטיח לאף אחד שהיו לו מלא לקוחות חדשים.
אז אני משנה את המשפט ל: "אם תעשו אצלי סרטי תדמית, אני מבטיח להשקיע את המאה אחוז שלי, על מנת שיהיו לכם מלא לקוחות חדשים".
ופתאום הכאב נעלם.

תקשיבו לגוף שלכם בזמן שאתם משווקים, הוא יאיר לכם את הדרך, לשווק את העסק שלכם בכנות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *