אני כותב את הפוסט הזה ברעידות ובהמון פחדים, ברור לי שאני הולך להיתפס רוחני, הזוי ועוד מילים כאלו שתפקידן לשמר את המצב הקיים, אבל חברים שלי תקראו שוב, ותגידו לי אם יש פה בעיניכם משהו לא נכון: האם אתם לא מרגישים מדי פעם שיש לכם מתנה לתת שאתם לא נותנים? שהמוצר שאתם מוכרים הוא ״ליד״ מה שבאמת בא לכם לתת? שאתם הולכים כל יום לעבודה נותנים את הלב, אבל אף אחד שם לא באמת רואה אתכם? האם אתם לא מתעבים את המותגים הגדולים? האם אתם לא מרגישים כל הזמן שמשקרים אותנו ומורחים אותנו? האם מאחורי כל המותגים האלו , אין אנשים כמוני? כמוכם? שכאשר אנחנו פוגשים אותם באחד על אחד אנחנו מתאהבים בהם, מתחברים אליהם, ולפעמים נשארים עם המותג הזה רק בגללם… בסופו של דבר? שיווק כן היא הדרך לשנות את העיוות שנוצר. אני ממש לא מזלזל בדרך שקרתה עד עכשיו – משרדי הפרסום הפכו רגשות למוצרים ובזה המשיכו את האבולוציה האנושית עוד צעד אחד קדימה, לעבר רגשות יותר חופשיים, אבל יש לנו עוד צעד לצעוד, לצעוד לעבר שיווק כן, לעבר תקשורות אמיתית, נכון נגלה שם שלא כולנו פופולאריים באותה מידה, אבל זה לא מעיד שום דבר על המתנה שלנו ועל אמת שלנו, וכמו שאמרו לפני — המציל נפש אחת כאילו הציל עולם שלם. לא צריך להיות פופולארי, צריך לתת מתנה למי שצריך אותה. העסק שלנו, מחובר לפרנסה שלנו, ולהגשמה שלנו. וכסף ויעוד אלו הפחדים הגדולים ביותר שלנו. הכסף יושב לנו על החרדה הקיומית הבסיסת. והיעוד יושב לנו על החרדה הקיומית הנפשית שלנו. ברור שקריאה לשנות בעסק שלנו דפוסים ישנים. תביא התנגדות. אני מדבר על שיווק כן ( תקשרות עיסקית בכנות) אך אני מבין שרובינו עוד עוסקים בשייווק שאנו רגילים עליו, או חמור מזה לא עוסקים בשיווק בכלל בגלל פחד וסילדה מהמילה הזאת. לכן אני רוצה לשתף אותכם באחד מהכלים לשיווק כן. אני רוצה לבקש שתעשו אותו רק עם זה בלב שלם.
הסיפור שלי.
ספרו בכנות את הסיפור שלכם, מה הביא אותכם לעסוק במה שאתם עוסקים כיום. שלב ראשון בסיפור האישי הוא הפרטים היבשים. קוראים לי רועי נולדתי בירושלים, הייתי ילד דתי, אני נשואי יש לי שלושה ילדים ותואר ראשון מבר- אילן. אתם לא חייבם לחשוף את הכל, אלא רק את מה שאתם חושבים לנכון. ככל שתהיו כנים יותר וחשופים יותר הדבר יגע ביותר לבבות של אנשים, מה שנראה בניכם לבין עצמכם, כבושה, כמשהו שעם תספרו ישרוף את כל הקרירה שלכם, לרוב הוא הדבר שאנשים אחרים ירגשו בזכותו קרובים אליכם.
השלב השני המסע שלי לא סתם הגעתם למקום שאתם נמצאים בו, לא סתם אתם היום עוסקים במה שאתם עוסקים. הדרך לשם היא הסיבה הטובה ביותר בשביל קהל היעד שלכם להבין למה הם צרכים לרכוש את המוצר או השירותים שלכם. התבוננו בכנות בדרך שלכם, שתפו בדברים הקטנים ביותר, בצמתים החשובות ביותר, בהחלטות, בקשים, ברגשות שליוו אותכם. קיצר שתפו במסע שלכם בדרך אל המקום שאתם נמצאים בו, ושוב ככל שתהיו כנים יותר חשופים יותר, משתפים יותר, יותר אנשים יחשפו אליכם, התחברו אליכם, וירצו לקנות את המוצר שלכם.
השלב השלשי. זה האני מאמין שלכם, הלב שלכם, הרגש שלכם, הסיבה שבשבילה אתם קמים כל בוקר. במקרה שלי זה שאני נרקומן של סיפורים אישים, בני אדם מרגשים אותי, אני אוהב להיות קרוב ללב שלהם לרגש שלהם, זה גרום לי לחיות. שתפו בזה זה לא חייב להיות בקשר ישיר למה שאתם עוסקים בו,. הדרך הטובה ביותר לדעת עם זה זה,זה אם זה מעביר בכם רעד קטן שאתם כותבים את זה. אם אתם ארגון גדול, חברה עם הרבה עובדים, בקשו מכל בעל מקצוע, מכל עובד בחברה שלכם להכין את אותו דבר: לספר את הסיפור שלו להסביר אך הוא הגיע לתפקיד שלו ,אל תחששו שפרט כזה או אחר יפגע בערכי המותג שלכם ההפך הוא הנכון. יותר ויותר חברות בחו״ל אפילו משרדי עורכי דיין, חושפים את העובדים שלהם, את הסיפור שלהם, התמונות באתרים היום בשונה מפעם הם כבר לא תמונות של אנשי עסקים מעונבים, אלא אנשים רגילים בבית עם הילדים, גולשים בים, משחקים עם בעל חיים וכו. את הסיפור הזה אתם יכולם לפרסם בצרות שנות: סרטון ודיאו, פוסט בפסיבוק, באתר האינטרנט שלכם. אני אפילו ממליץ לעשות קמפין בפסיבוק, של בואו להכיר אותי, כזה שלא מוכר שום דבר, רק מזמין הכרות איתכם. אם אתם ארגון או חברה גדולה, עשו באתר עמוד לעבודים שלכם, עם בסרטוני וידיאו עם בטקסט עם תמונה או בלי, תנו למי שגולש אצלכם להכיר את אנשים שעומדים מאחורי הארגון. הסיפור שלכם הוא שלב הכרחי בעבודה השיווקת שלכם מהפנים החוצה, הוא חושף את מי שאתם, והופך אותו לכלי שיווקי אמיתי כנה, וללא מאמץ. זכרו אל תנסו להיות משהו אחר, לכתוב כמו מישהו אחר, טוב, מדויק, בלי שגיאות, ככל שתהיו יותר אתם, זה יעובד טוב יותר.