בפוסטים והסרטים שאני מעלה בנושא של שיווק כן,
אני מדבר על חלוקה ל- 3 דברים:
מהות
רצונות מקבילים
והביטוי.
בעקבות השיח על החלק – 1, המהות, עסקים רבים פנו אליי על מנת שאעזור להם להגדיר את המהות שלהם בעסק.
ואני מאוד שמח על כך, כי המהות שלנו בעסק היא בהחלט המפתח של העסק שלנו.
המהות שלנו זה מה שאנחנו באמת מוכרים, ומה שאנשים באמת רוצים לקנות מאיתנו.
הבעיה היא רק, שכשמנסים להגיד "מהות", מגלים שלא תמיד למהות יש מילים.
לא תמיד היא מוגדרת, כמו מקצוע (עורך דין, רואה חשבון, מדקר סיני).
במהות אין 1+1 = 2, אין לה נוסחאות.
מהות זה משהו שמרגישים, משהו שבא ממקום פנימי ושורשי .
מצד אחד זה מפחיד, איך נגדיר אותה? אך מצד שני, כל הגדרה בעצם יכולה לעבוד, כל עוד אנחנו נמצאים במקום הרגשי הזה.
הדרך להצליח להגיד את המהות שלנו היא כנות: הקשבה אמיתית למה שקורה אצלנו בפנים.
הרי כולנו יודעים מתי אנחנו במקום שלנו, ומתי לא. רק שלא תמיד אנחנו מקשיבים לעצמנו.
לא תמיד אנחנו יכולים לעמוד מול הקריאה הפנימית שיש בנו, והרבה פעמים אנחנו מספרים לעצמנו למה מה שאנחנו מרגישים, לא יכול לעבוד.
לכן אני נותן את התרגילים הללו.
התרגילים שאני מציע פה באתר שלי, הם בעצם דרכים לוגיות לבדוק איך המקום הרגשי שלי מרגיש, בכל מיני מקומות ושלבים של העסק, לבדוק מה מרגישים, להיות בהקשבה למקום שבו יש כבר את כל התשובות.
התשובות לתרגילים יכולות גם לדייק את המהות שלנו ולהפוך למילים,
אבל, ואולי בעיקר, להזכיר לנו איפה אנחנו מרגשים בבית, איפה אנחנו באמת באמת קשובים לעצמנו.
לעבוד, לשווק, לחיות במשפחה, לנהל קשרים אישיים, מתוך מקום של הקשבה וכנות לעצמנו. זו המהות שלנו.