בזמן האחרון אנשים שואלים אותי, מזה הדבר הזה שאני עושה, מה זה בדיוק שייוק כן, תקשורת כנה?
אחרים כותבים לי שהגיע הזמן שאני אתבגר ושאני יבין ששיווק וכנות אלו שתי מילים שלא הולכות ביחד.
אז החלטתי לכתוב את הפוסט הזה ולהסביר באופן מלא מה זה שיווק כן.
שיווק כן מבוסס על 5 אמונות יסודיות
אמונה ראשונה – כנות
אז בראש ובראשונה שיווק כן הוא שיווק אמיתי, בשונה מימה שאנחנו רגלים עד היום, שבהם מותגים גדולים משקרים לנו במצח נחושה, מספרים לנו סיפורים על איך מותג כזה או אחר יעשה שינוי משמעותי בחיים שלנו, שנהיה מקובלים יותר מאושרים יותר, יפים יותר בטוחים יותר יותר דומים לבר רפאלי, וכו… שיווק כן שם לעצמו דגל לא לשקר בשיווק.
אמונה שניה- מתנה לכל אדם.
האמונה השניה עליה מתבסס השיווק הכן, היא הידיעה שלכל אחד ואחת מאיתנו יש מתנה לתת לעולם הזה, והמתנה הזאת היא הדרך היחודית שלו .
לכל אחד ואחת יש את הכלים שלו לחוות את העולם, לכל אחד מאיתנו יש משהו קטן שמקדם אותנו כחברה – עוד צעד אחד קדימה.
נכון יש אנשים שהכלים שיש להם, שדרך המבט שלהם, מתאימה לקהל רחב יותר של אנשים, מה שנתפס היום כמצליח יותר (-כולם קונים את המוצר שלי).
אבל גם אלו שהמתנה שלהם עוזרת לפלח קטן יותר של אנשים, יש להם מתנה חשובה מאוד.
אמונה שלישית – הכל אחד.
האומנה השלישית עליה מבוסס השיווק הכן , היא ידיעה ברורה שכולנו מחוברים ושכולנו ביחד יוצרים שלם אחד. שלם שהוא טוב. כן אני בטח נשמע עכשיו מאוד רוחני , אבל תעצרו רגע, שחררו את הציניות ותגידו לי אם לא כולכם מרגשים את זה עמוק עמוק בליבכם, אם לא כולכם חשים את החיבור הזה, אחד לשני.
אמונה רביעית – מי שמניע את העולם הזה אלו אנשים.
כן, גם אם מסתרים אותם מאוחרי מותגים כמו אמדוקס, קוקה קולה, בנק פעולים, הוט, וכו בסופו של דבר כל המותגים האלו בנוים מבני אדם, בני אדם עם חלומות, מתנות, ראיה יחודית, ומתנה משותפת לתת, שמחברת אותם תחת קורת גג אחת, הגג הזה נקרא מותג, החיבור של כל האנשים האלה ביחד בונה את המותג, אבל אסור לנו לשכוח למרות שרוצים שנשכח, שמדובר באנשים.
אמונה חמישית- האמת חייבת להאמר.
האמת של כל אחד ואחת מאיתנו, המתנה של אחד ואחת מאיתנו חייבת לצאת החוצה, חייבת לפגוש כמה שיותר אנשים. לא לדאוג: אנשים כבר יעשו את הסלקציה אם הם צריכם את המתנה הזאת או לא, אבל המתנה חייבת להיות מופצת בעולם.
עם 5 האמונות האלו, מילים כמו תחרות וערכי מותג הופכות להיות לא רלונטיות.
אנחנו לא מחפשים לעשות מניפולציות, אנחנו מחפשים לתת את המתנה שלנו למי שזקוק לה. זה נכון יש מתנות שיהיו מאוד פופלאריות ויש מתנות שלא, אבל רק האמת של המתנה תקבע את זה ולא שום מניפולציה זולה, לא עוד.