אני רוצה להציג בפניכם היום, בפוסט הזה, דרך לבניית תכנית עסקית, לפי שיטת הכנות בעסקים.

ובשביל לעשות את זה מסודר, חילקתי את זה ל- 5 שלבים:

שלב 1 – "הקריאה".
האם יש משהו כרגע בחיים שלכם, שאתם מרגישים שאתם רוצים לעשות, אבל לא יודעים איך?
או שאתם מפחדים לעשות אותו? או שהתחלתם לעשות אותו, אבל הפסקתם?
זה יכול להיות להגדיל את כמות הלקוחות,
לפתוח עסק חדש,
להפיק הרצאה, סדנא, או מפגש בנושא מסויים,
להוציא מוצר חדש לשוק,
להיפתח לקהל יעד חדש.
כל דבר שיש לכם קריאה לעשות אותו.
אז בשלב הראשון, אתם פותחים מסמך במחשב, או כותבים במחברת, או מקליטים בטלפון, או מצלמים בסרטון (לא משנה, העיקר להגיד את זה בקול):
אני רוצה לעשות…… יש לי קריאה לעשות……….

שלב 2 – "הצרכים שלנו".
כיתבו את כל הצרכים שלכם, שצריכים לקבל מענה, גם צרכים פיזיים, וגם צרכים רגשיים.
זה לא פשוט להכין רשימה של צרכים!
רשימה כזו נותנת מקום לצרכים גם אם הם עדיין לא מקבלים מענה.
יוצרת מודעות לקיומם.

לדוגמא:
אני צריך לדעת שמעריכים אותי,
לדעת שאני עושה משהו משמעותי,
לדעת שאני מקצועי,
להיות עם הילדים שלי הרבה זמן בחופש הגדול,
לפרנס את המשפחה שלי,
לבלות זמן עם עצמי,
לנוח,
להיות עסוק כל הזמן.

שלב 3 – "תומכים בקריאה, או לא?"
ליד כל אחד מהצרכים, בדקו אם במימוש הקריאה שלכם (הגדלת כמות הלקוחות, להרצות מול קהל, לפתוח עסק חדש), הצורך הזה יקבל מענה? או לא?
לדוגמא: אם הקריאה שלכם להגדיל את העסק לקהל יעד חדש, אז הצורך לפרנס את המשפחה שלי, לדוגמא, יקבל מענה,
אבל לעומת זאת האם הצורך שלי לזמן פנוי – יקבל מענה?
והצורך של להיות עם הילדים הרבה זמן? והצורך להיות מקצועי?
ליד מה שמקבל מענה – סמנו פלוס,
ליד מה שלא מקבל מענה – סמנו מינוס,
וליד מה שעוד לא ברור לכם אם הוא מקבל מענה או לא – סמנו סימן שאלה.

שלב 4 – "מה צריך לעשות?"
עכשיו הכינו רשימה של כל הפעולות שאתם חושבים שאתם צריכים לעשות, על מנת להגשים את הקריאה שלכם.
לדוגמא אם זה להפיק הרצאה, אז צריך:
1. להכין הרצאה
2. לקבוע לה תאריך
3. למצוא מקום
4. לקבוע מחיר
5. להפיק את ההרצאה
6. לשווק אותה
וכו'

שלב 5 – בדיקה והתאמה
עכשיו בידקו, האם בעזרת התאמת תהליך עבודה שלכם,
אתם יכולים לתת מענה לצרכים שמסומנים בטבלת הצרכים שלכם במינוס, או בסימן שאלה.
לדוגמא, אם יש לכם צורך להיות עם המשפחה בחופש הגדול, אולי לא מתאים לעשות את ההרצאה בספטמבר (כי אז תצטרכו לעבוד עליה כל הקיץ)?.
או אם אני צריך שיחשבו שאני מקצועי, אז אני כבר יודע איזה דברים אני רוצה להבליט בשיווק שלי על ההרצאה.
וכך לעבור צורך צורך, ולהתאים אותו לתהליך העבודה שלכם.
עד שרוב הצרכים, או כולם, יקבלו מענה.

תכנית עסקית, לפי השיטה של השיווק הכן, מנסה לתת מענה קודם כל, לכל הצרכים שלנו.
כי רק כשיש מענה אמיתי לכל הצרכים שלנו, אנחנו באמת יכולים לזוז קדימה, לעבר הרצונות שלנו.
ומשם – להתחיל להגשים אותם.

אם יש שאלות, אני כאן.
——-
כנות – מפגשים אישיים – בפרדס חנה ותל אביב,
קבוצות למידה – בפרדס חנה ותל אביב,
לפרטים ניתן ליצור קשר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *