השלב הראשון – דיוק המוצר / השרות שאנחנו נותנים.

הרבה פעמיים המוצר / שרות שלנו מצריך דיוק,הדיוק הוא אינו דיוק מקצועי, הדיוק הוא דיוק פנימי, הרצון לבדוק. בעידן שבו הבושה , ההסתרה וההדחקה הם השליטים, הרבה אנשים למדו לסגור את האוזניים לאמת הפנימית שלהם, ולכן יש לנו עבודה רבה לחלץ את האמת שלנו, את המתנה שלנו החוצה.
פחדים שיש לנו, שלא יאהבו אותה שהמתנה שלנו לא תהיה פולפארית או יותר גרוע שהיא תגרום לדחיה חברתית שלנו עצמנו, או של המותג או החברה שלנו, יוצרים אצל אנשים פחד ללכת אחרי האמת שלהם. בשיווק כן, העבודה היא מבפנים החוצה, גם בחברה כמו קוקה קולה יש אנשים אמיתים, ואפילו למוצר עצמו יש מתנה לתת לעולם, תאמינו או לא.

 

השלב השני – בניית שפה תקשורתית אוטנתטית ואמיתית סביב השינוי שהמוצר מחולל.

להסביר, להנגיש את המתנה, להוריד אותה מעולם הרוח לעולם החומר.
לשפה הזאת אנחנו קוראים תוכן. ולא אני לא מתכון לתוכן שיווקי אני מתכון לתוכן אמיתי: בעיניי, חברה שמתעסקת בקוסמטיקה לנשים, יכול להיות שהמתנה שלה היא לתת לנשים תחושה של שוויון, תחושה של כוח, ולקדם מהלך עולמי כולל של שוויון בין נשים לגברים. היא לא בטוח יודעת את זה היום על עצמה, כי היא נופלת לכל הקלישאות המוכרות של יופי, ומכירה בעזרת שקרים ומניפולציות … אבל יכול להיות שהרכב אנשים שעובדים שם, אם הם ידברו בכנות ביניהם, הם יגלו שיש להם מטרה אמיתית גדולה יותר, ואז עולם התוכן שלהם יכול להיות שוויון.

ברגע שאנשים צורכים וצריכים את עולם התוכן הזה שמביא שינוי, ברור להם מה האנרגיה בה המוצר נעשה ואם הם בכלל צריכים את האנרגיה הזאת. ואז, הם צרוכים את השירות או המוצר באהבה, והחיבור נהיה חיבור אמיתי, חיבור שמקדם אותנו כאנושות עוד צעד אחד קדימה.

 

השלב השלישי – הסיפורים של האנשים.

לכל אחד יש את הסיפור שלו, המסע שלו, והסיפור שלו הוא הסיפור שלנו.
בשיווק כן המטרה היא להביא לידי ביטוי את האנשים שעומדים שם מאחורי המוצרים / שירותים שלהם, את האנרגיה שלהם, את הכוונה האמיתי שלהם. אני בטוח שאם הייתם פוגשים את האנשים מאוחרי המתוג של הוט, לא הייתה לכם שינאה למותג שלהם… הרי יכול להיות שחלק מהאנשים שעובדים שם שונאים את עצמם, ואת העבודה שלהם… וברור בדיוק למה: הם באים כל יום נותנים את המתנה שלהם חושבים, הוגים, שמים את הלב והנשמה שלהם על הושלחן, אבל בסופו של דבר, בתקשורת החיצונית של הוט יש מותג, פלסטיק, פונטים, עיצוב, אותיות, פרסומות של מאפייה עם משה איבגי, אין לב — רק רובוט.

 

השלב הרביעי – מדיה, טלביזיה, פרסומות, תוכניות, אתרים, פייסבוק, רשתות חברתיות, גוגל, עמודי נחיתה.

ובעצם כל דרך שתגרום לתקשורת בין העסק לבין קהל היעד. המטרה של השלב הזה היא להפיץ בכל הכוח את הבשורה, רק שהפעם יש בשורה אמיתית, כנה מדויקות, והכי חשוב – קשורה ללב של האדם, אדם שבא לתת פה מתנה.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *