אחת השאלות שאני נתקל בהן הכי הרבה,
היא, האם השיטה של "השיווק הכן" באמת עובדת?
האם זה שאני אהיה בכנות בשיווק שלי, זה מה שיביא לי הרבה לקוחות לעסק?
***
ובשביל לא לכתוב פה באופן תיאורטי,
אני רוצה לשים את עצמי על המוקד, כדוגמא לתשובה.
מי שעוקב אחרי בפייסבוק, בטח שם לב כי בתקופה האחרונה שיווקתי מפגש להורות כנה.
(זו דוגמה טובה, כי זה עסק חדש מבחינתי, ועוד אין לי את הניסיון הקהל והביטחון כמו בשיווק).
ולפחות מהתחושה שלי, שיווקתי את המפגש בכנות רבה:
דיברתי על הפחדים, על חוסר הביטחון שלי להיות במקום שאין לי תעודות בו,
אמרתי מראש מה אני אוכל להבטיח ב 100 אחוז,
ואפילו יום לפני המפגש סיפרתי שאין הרבה נרשמים ואיך אני מרגיש עם זה.
ואתמול בערב קרה המפגש:
והאמת, עם יד על הלב, הגיעו הרבה פחות אנשים ממה שציפיתי שיגיעו.
אז אם אני מתבונן בזה מהצד, אני בקלות יכול להגיד "שהשיווק הכן" נכשל במבחן התוצאה.
כי הנה – שורה תחתונה, לא הגיעו כמות האנשים שרציתי שיגיעו.
אבל אני יכול להסתכל על זה גם בצורה אחרת,
ולהיות בכנות במקום בו אני נמצא:
ובכנות, הייתי מאוד חסר ביטחון לגבי המפגש הזה.
קולות רבים השמיעו את עצמם בקול רם- העובדה שאין לי תעודות בתחום, וזה שאני בכלל עוסק ביומיום שלי בשיווק (האהבה הגדולה שלי) – קיננו בראשי כל הזמן.
יותר מזה, אני מאמין שאם היו מגיעים הרבה אנשים, כמו לדוגמה שהגיעו למפגש שערכתי בנושא שיווק כן,
אז לא הייתי יכול לספק להם את הסחורה, לא היה לי מה לתת להם כמו שיכולתי לתת לקבוצה קטנה ואינטימית יותר,
ויש סיכוי שהייתי יוצא מערב כזה מפורק לחלוטין.
ולכן הגיעו כמות האנשים המדויקת ביותר למקום בו הייתי, למה שבאמת היה לי לתת, למה ששיווקתי בכנות.
השיווק הכן, הוא זה שמלכתחילה בכלל אפשר לי להיות בתזוזה, שהסכים לי להיות במקום שבו אני בכלל מזמין אנשים לערב כזה:
הרי אם הייתי צריך לשווק בדרך אחרת, סביר להניח שלעולם לא הייתי עושה מפגש כזה, עכשיו,
וכנראה שהייתי נשאר באותו מקום.
אם הייתי מחכה להגיע לרגע שבו אני אאמין בעצמי ויהיה לי ביטחון של 100 אחוז לערוך מפגש הורים,
כנראה שלעולם לא הייתי עושה כלום…
כי אני עוד לא שם.
הרי אף אחד מאיתנו לא מתחיל בסוף הדרך.
כולנו מתחילים תמיד בהתחלה, ואני חושב שלהיות בהתחלה,
זה לא פחות שווה וטוב מלהיות בסוף.
השיווק הכן מאפשר לנו לשווק את איפה שאנחנו,
ומשם להרשות לעצמנו להיות איך שאנחנו בדרך שלנו בביטחון מול קהל היעד שלנו שמתאים לנו כרגע.
***
האפשרות לשווק את המקום המדוייק שאני נמצא בו, בכנות מלאה,
אפשרה לי לעשות את הצעד הראשון במפגשי הורות,
מה שבהכרח קידם ויקדם אותי לצעד הבא שלי.
אתמול יצאתי מהמפגש של הורות כנה גבוה יותר.
אני יודע שהתקדמתי למקום חדש,
ושאם אחליט לעשות מפגש נוסף, אני כבר אהיה, אז, במקום אחר.
אני אשווק את המקום החדש שאני יהיה בו אחרת, ויגיעו אנשים שמתאימים להיות שם איתי, במקום החדש שלי.
********
שיווק כן לא מבטיח לנו המון לקוחות.
שיווק כן משקף בכנות את איפה שאנחנו נמצאים במפגש של העסק שלנו עם עצמנו ועם הלקוחות שלנו.
כנות עם המקום שאנחנו נמצאים בו, ואפשרות להיות בתנועה במקום הזה, לעבר מקומות חדשים בתוכנו.
האישור להיות במקום הזה, והשיווק של המקום שבו אנחנו נמצאים,
מאפשר לנו את התנועה שלנו קדימה למקום חדש, שאחריו יבוא עוד מקום חדש ועוד מקום חדש, והכל לכיוון פנימה לכיוון הלב שלנו.
לכיוון שיאפשר לנו להיות מי שאנחנו בלי להתבייש בכלום, ומתוך כך לשווק את עצמנו החוצה.