כבעלי עסקים, כשאנחנו עומדים לשווק את העסק שלנו, אנחנו פוגשים הרבה קולות בתוכנו:
מצד אחד, רצון שעסק שלנו יפרח ויגדל;
ומצד שני, פחד שזה לא יעבוד, ושאנשים לא ירצו לקנות את המוצר שלנו.
מצד אחד, רצון שכולם ייהנו מהמוצר שלנו,
ומצד שני, פחד שהמוצר שלנו לא מספיק טוב.
מצד אחד, רצון להרוויח הרבה כסף,
ומצד שני, פחד שההשקעה בשיווק לא תניב פירות.
אז כיצד עובדים עם הקולות הסותרים שבתוכנו?
הכנות מציעה לעבוד עם הקולות האלו בדרך של הקשבה ותקשורת.
לשם ההמחשה, אביא דוגמא דווקא מהילדות שלנו:
מהסיטואציה המוכרת בה אמא או אבא הדאגנים שלנו, פחדו שנצא החוצה ב"קור כלבים הזה" עם חולצה דקה בלבד, והכריחו אותנו ללבוש סוודר, ועכשיו.
אבל לנו לא היה קר. ולא רצינו ללבוש סוודר. רצינו ללכת עם החולצה הדקה וזהו.
אבל מצד שני, עלה בנו קול חושש, שאולי הם כן צודקים, ובאמת יהיה לנו קר בסוף?
וכשאמא שלנו, לצורך העניין, הכריחה אותנו ללבוש סוודר,
אז פתאום, מקום שהתחיל כדאגה ואהבה, הפך לקונפליקט.
במקרים אלו, יכולנו להקשיב לאמא, וללבוש את הסוודר, למרות שחם לנו,
ויכולנו שלא להקשיב לה, לא ללבוש, ואפילו לצאת החוצה כועסים בטריקת דלת.
ואותה אמא, שדרשה שניקח סוודר,
היא קצת כמו הקולות שעולים בנו היום, כמבוגרים,
כשאנחנו רוצים לצאת מהבית המוכר והנח, החוצה לדרך חדשה.
מצד אחד – יש בנו קריאה חזקה לעשות את הדברים בדרך שלנו (ללכת בלי סוודר),
מצד שני – קולם של ההורים מפחיד אותנו, מהתנועה קדימה.
בשיטת הכנות, אני מציע,
במקום להקשיב לקולות שעולים בנו ולעצור את התנועה לעבר הדרך החדשה,
ובמקום להילחם בקולות שעולים בנו ופשוט להשתיק אותם,
לעשות דבר אחר, שלישי:
להביט להם, עמוק עמוק בלבן של העיניים,
ולייצר איתם דיאלוג.
לא ממקום של ריצוי אוטומטי,
ולא ממקום של התנגדות אוטומטית,
אלא פשוט להקשיב להם ממקום של הכרה בהם, הקשבה ודיאלוג.
להרגיע אותם, בדיוק כמו שאנחנו יכולים להרגיע את אמא:
להודות לה על הדאגה,
להסביר לה שבכלל לא קר לנו,
ובכל זאת לקחת סוודר בתיק.
רק למקרה שהיא צדקה.
כשאנחנו מאפשרים לקולות לדבר את עצמם,
גם לאלו שרוצים לזוז קדימה,
וגם לאלו שרוצים להישאר במקום,
אנחנו בעצם יכולים ליצר תנועה קדימה שנותנת מענה לכל הצרכים שיש בנו.
הפחדים – בדיוק כמו הרצון לזוז קדימה – הם רק צרכים שצריכים לקבל מענה.
ואותו דיאלוג הפנימי שיש לכם, בין הפחדים לבין הרצון לזוז,
זהו החומר השיווקי שלכם,
אלו הם הדברים בהם ניתן לשתף, אותם ניתן לתקשר עם קהל היעד שלכם.
לשתף את קהל היעד שלכם בצורת המחשבה שלכם, לייצר איתם קשר אמיתי וכן,
וגם להרגיע את הפחדים שעולים