בדרך שלי עם שיטת הכנות, אני נתקל באנשים ששואלים אותי, האם זו שיטה מדעית? רוחנית? מבוססת מחקר? ניו אייג'ית? ועוד כהנה וכהנה הגדרות.
והאמת היא, שכנות, היא קודם כל צורת מחשבה.
עבודה עם הקול הזה, שמדבר לנו בתוך הראש:
המחשבות שלנו, הזיכרונות שלנו, כל מה שמתבטא אצלנו בראש כצבעים, צלילים, תמונות – או בקיצור, הוויס אובר של החיים שלנו.
————-
רבים בעולם השיווק והייעוץ העסקי מדברים על השגת מטרות, הצבת יעדים, מציעים פעולות שכדאי לנקוט בהן על מנת להשיג את מטרותינו,
למשל –
כתיבת טקסטים בעמוד העסקי.
צילום סרטונים לעסק.
הכנת מערך שיווקי למוצר חדש,
לוגו, קמפיין, עיצוב חדש ועוד.
————-
ובכל זאת,
לא כולם כותבים, לא כולם מצלמים, לא כולם משווקים.
וזה לא רק בעסק שלנו, שאנחנו נוהגים כך:
אנחנו גם יודעים בדיוק מה המתכון ל"הצלחה" זוגית, איך כדאי לארגן את הבית שלנו, מה הילדים שלנו צריכים לקבל מאיתנו בשביל לגדול מאושרים ושמחים, מה חשוב לעשות כדי להיראות טוב ולהישאר בריאים……….
ובכל זאת, רובנו לא מצליחים לעשות את הדברים, וזאת גם כשיש לנו מתכון כתוב ו"בטוח" להשגת המטרה!
————
אז למה לא בעצם?
פה בדיוק נכנסת צורת המחשבה שלנו:
כי לצלם סרט, לכתוב פוסט, ללכת פעמיים בשבוע לחדר כושר ולשתות רק תה ירוק, זה כבר התוצאה הסופית.
אבל בדרך לתוצאה הסופית, בדרך ל"הצלחתי לבצע", יש את כל המסע.
מסע של מחשבות, רגשות, אמונות, פחדים, צרכים, חששות,
וכל אלו מרכיבים את התודעה שלנו, הוויס אובר של חיינו.
————–
אז איך אפשר לעבוד עם התודעה שלנו ?
כנות מדברת על עבודה ב- 2 כיוונים במקביל:
1) עבודה על הדרך הרגשית בה אנחנו מדברים עם עצמנו:
בדיקה, של איך עובד הוויס אובר הפנימי שלנו עם עצמנו, האם אנחנו תוקפניים, אלימים, קורבניים כלפי עצמנו?
למשל: אם אני מאחר לפגישה, ובנהיגה לשם יש לי קול בתוך הראש שנוזף בי, שמראה לי כמה זה לא בסדר לאחר, וכמה אני לא מתחשב. זה הצבע שבחרתי לשים על הוויס אובר הפנימי שלי הפעם. ושם אני יכול לעשות עבודה. בדרך כלל אנחנו משחזרים את הדיבור ששמענו, את איך שדיברו אלינו כל החיים, וכך אנו ממשיכים לדבר לעצמנו.
2) עבודה על האמיתות הבסיסיות שיש לנו על החיים.
בדיקה של כל מה שאנו חווים כאמת מוחלטת, למרות שהוא רק משהו שחונכנו לאורו, ואף פעם לא באמת התבוננו בו לעומק ובדקנו אם אנחנו מאמינים בו, או לא.
למשל: אבא שלי מאמין שתמיד צריך לדאוג, כך חייתי שנים, בכל דבר שעשיתי קודם כל חיפשתי מה עלול להדאיג בו. זה נעשה אוטומטית, כי אף פעם לא התבוננתי לעומק במנגנון הזה, אבל הספיקה לי פעם אחד להתבונן ולהבין, שזו לא חייבת להיות הדרך בה אני חי.
————
שני ערוצים אלו, בסופו של יום אחראים על המציאות שלנו:
למשל, אם אני מגיע עכשיו לפגישה, עם לקוח חדש, ובדרך עולה בי הקול שירד עליי כל הנסיעה על האיחור, אמר לי שאני לא רציני ושאי אפשר לסמוך עליי,
ונוסף אליו מלווה אותי המחשבה שכל הזמן צריך לדאוג, אז אני דואג שהוא לא יסגור את העסקה, ושהחשבון שלי יכנס למינוס,
וככה עם כל זה אני נכנס לפגישה:
מה באמת הסיכוי שזה יהפוך להיות לקוח חדש שלי?
לכן לסיכום ניתן לראות שצורת המחשבה שלי, שמורכבת מהדרך בה אני מדבר אל עצמי, ומה שאני מאמין בו, משפיעה באופן ישיר על המציאות שלי.
והיא זו שתפעיל אותי בכל המשימות שאני רוצה לבצע, על מנת להגיע להגשמת הרצונות שלי כאמור (פוסטים, הפקות וידאו ועוד).
לכן שיווק תודעתי, הוא שיווק שעושה עבודה, קודם כל, עם צורת המחשבה.
כנות – שיווק תודעתי בדרך להגשמה