בעבודה עם עסקים אני רואה,
שאחד הקשיים המרכזיים שעולים שם,
הוא ההתמודדות עם התוצאה של המוצר.
כלומר: האם המוצר, או השירות שלהם, עמד במבחן התוצאה של הלקוח.
האם הלקוח היה מרוצה.
אם מדובר לדוגמא, בעסק של ייעוץ עסקי, עולה השאלה: האם העסק של הלקוח הצליח, בעקבות פגישות הייעוץ העסקי?
אם זה עסק לסרטי תדמית, עולה השאלה: האם הסרט הביא לקוחות חדשים ללקוח? האם הלקוח היה מרוצה מהסרט?
אם זה עסק לירידה במשקל, עולה השאלה: האם הלקוח ירד במשקל בעקבות התהליך?

ובעבודה הזו, מול תוצאות הנמדדות בשביעות הרצון של הלקוח, אני רואה שני מודלים, שתי אפשרויות עבודה.
המודל הראשון, הוא מודל שאני מכנה: ״אבא איך ציירתי״:
זוכרים שהיינו ילדים, והיינו באים לאבא או אמא עם הציור שלנו, שואלים אותם אם זה ציור יפה או לא?
והתשובה שלהם היא זו שהגדירה אם הציור שלנו יפה או לא?
בדיוק כך אני רואה שהרבה עסקים, מגישים את התוצאה של העסק שלהם ללקוח,
כדי שהוא יחליט אם התוצאה טובה או לא.
בהתאם לכך, העסק גם יסיק, אם הוא עסק טוב או לא.
האם המוצר שלו טוב או לא. אם השירות שלו טוב, או לא.
ואני כמובן מבין עסקים, שעובדים בשיטת ״אבא איך ציירתי״,
רק שהשיטה הזו, שמה את כל הכוח ביד של הלקוח.
והאמת, שבעיניי, זה גם לא נכון ללקוח שלכם:
כי הוא צריך אתכם.
הוא הרי עובר תהליך בעקבות רכישת המוצר / שירות שלכם, ופוגש רגשות שונים,
הוא לא תמיד יוכל לאשר אתכם לאורך כל הדרך.
הוא לפעמים צריך שתהיו איתו, שתחשבו איתו, שתעזרו לו להגיע לתוצאות שהוא צריך ורוצה להגיע אליהן.
הוא לא בהכרח יכול / רוצה לשבת ולתת לכם ציונים.

המודל השני, והוא זה שאני ממליץ לעבוד איתו, נקרא ״שיתופיות״:
אין יותר את החלוקה הזו של עסק מול לקוח, הורה מול ילד, מישהו שנותן ציור ומישהו שקובע אם הציור הזה יפה או לא.
יש פה שני אנשים, או יותר, שיוצאים ביחד למסע ,משותף לעבודת צוות ביחד, בה כל אחד מביא את ה 100 אחוז שלו,
וביחד הם מנסים להגיע למטרה או דרך מסוימת.
אם זה להפיק סרט – אז מפיקים סרט ביחד,
חברת ההפקה מביאה ידע וכלים מקצועיים מתחום ההפקה,
ובעל העסק, מנהל השיווק או כל הגורמים האחרים מצד "הלקוח", מביאים את עצמם, את החכמה שלהם, את צורת המחשבה שלהם,
כולם מעורבים ביחד בתהליך, אין טוב או לא טוב, כל אחד יכול להגיד את דעתו,
והתוצאה בסוף היא תוצאה של עבודת צוות.
ואם התוצאה לא משביעת רצון, כל אחד יכול לחשוב גם איך לשפר אותה.

אותו דבר עם ייעוץ עסקי: היועץ העסקי והעסק יוצאים למסע ביחד, מסע משותף בו חושבים יחד, כיצד הלקוח יכול להגיע לתוצאות הטובות ביותר? ומה הכי נכון לעשות לטובת העסק שלו?
וגם עסק שעוסק בירידה במשקל: העבודה היא שיתופית, וצריכה להיות קשובה לכל הצדדים, כל הזמן, גם לבעל העסק וגם ללקוח.

לאמץ את הגישה השיתופית, ולשדר אותה החוצה, להשתמש בה, זה עניין שתלוי בנו – בעלי העסקים.
באיך אנחנו באים ללקוח מההתחלה, מאיך אנחנו משווקים את העסק שלנו, בהגדרת התפקידים שאנחנו שמים בהם את עצמנו, מהרגע הראשון.
עבודה שיתופית מביאה לתוצאות מדהימות, גם לעסק וגם ללקוח, ומאפשרת צמיחה הדדית.

כנות – עבודת צוות
מפגשים אישיים בשיטת הכנות – בתל אביב ובכרכור.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *