מיניות, מריבות ומה שביניהן.
אחת התופעות המפתיעות כביכול שאני פוגש אצל זוגות שהם חברים טובים, שיש ביניהם תקשורת טובה, זה הדיווח על כך שבמהלך השנים, וככל שהם הפכו להיות חברים טובים יותר, והתגברו על עוד ועוד מריבות ופצעים שהיו ביניהם, כך במקביל הגיעה ירידה במפגשים המיניים ביניהם, ובכלל ירידה כביכול בתשוקה ביניהם, במשיכה וברצון הפראי שלהם אחד לשני.
ומהמסע הפרטי שלי, ומתוך עבודה עם זוגות, ראיתי הרבה פעמים ואצל הרבה זוגות, שאנשים נמשכים דווקא לאלו שמטלטלים אותם רגשית. לאלו שמעלים להם פצעים עמוקים מהמערכת: פצעי נטישה, פצעים של ערך, פצעים של שייכות. ולכן גם הרבה זוגות שוכבים אחרי שהם רבים: כי מין הרבה פעמים מחובר אצלנו לכאב.
וכך גיליתי שכשזוגות מתחילים לעשות עבודה של להתקרב זה לזו, ולהתגבר על פצעים של שנים, לפעמים יש תחושה שהחשק המיני ביניהם פתאום פוחת. כאילו הדלק שלו נעלם. הם מסתדרים טוב, הם חברים טובים, הם התגברו על מריבות של שנים – אבל אין להם מיניות.
ואני חושב שאחת הסיבות שזה קורה, היא שבמיניות יש כאב לא מדובר.
ובגלל שאנחנו מאמינים שבזירה המינית אין מקום לכאב שלנו, שזו זירה שקיימת רק בשביל האנרגיה המינית. ושכל אנרגיה אחרת תפריע בה, יש לנו מעין חלוקה בראש:
שבמיטה אמור להיות רק טוב,
ושכאב אמור לעלות רק בריב.
ולכן כאשר הכאב בא לידי ביטוי במריבות, בצעקות, וקיבל את המקום שלו, אנחנו נכנסים אח"כ לחדר המיטות. והמיניות יכולה להגיע.
אפילו יש זוגות שמספרים שרק אחרי שהם נפרדו זה מזה, או לקחו פסק זמן, וממש הרגישו את הפחד של הנטישה, ממש את הכאב כולו רק אז החשק המיני ביניהם חזר לחיים שלהם.
אבל יש גם מיניות שלא חייבת להגיע מתוך הפצע, מיניות אחרת.
מיניות שמגיעה מתוך השקט הפנימי. משיכה ותשוקה שלא מגיעים מתוך פצעי נטישה, אלא מתוך ביטחון. מתוך שפע. מתוך מלאות פנימית, עדינות, רוך. מיניות שבאה מתוך תשוקה למגע, לקרבה, לאהבה. כזו שלא רוצה לכבוש ולהכניע, כזו שרוצה לפגוש להסתקרן ולגלות.
ומה שמאפשר לדעתי למיניות החדשה לקבל את מקומה, זה כשמאפשרים להביא את השיח הפתוח והכן, גם לתוך חדר המיטות שלנו.
כשמרשים לכל הכאבים והפצעים שיש שם לעלות, ולקבל מקום.
לא על ידי ריב, או כעס, או התנגשות, ואז הולכים למיטה,
אלא על ידי יצירת מרחב שבו באמת מפנים מקום לכל מה שיש שם: בנפש, ובגוף, בתאים, ובאיברים שלנו, להסכים לפגוש ביחד את כל מה שמבקש מקום בזירה המינית, של המגע ושל גבולות הגוף. ולהסכים לפגוש את זה בתוך חדר המיטות שלנו.
ושם בדיוק היא נמצאת: המיניות החדשה. מיניות שמחוברת לגילוי, לסקרנות ולתשוקה.
ובמסע לשם אין לאן להגיע. וזו תמיד דרך. דרך של ראש שמבין, דרך של גוף שמפנים, צעד ועוד צעד, החלמה של פצע ועוד פצע, תחושה ועוד תחושה שמקבלות מקום, עוד מקום לאהבה לקרבה ולאינטימיות להיכנס, יותר ויותר.
זוגות יקרים, כאלו שעושים עבודה שביחד פתרו פצעים, הפסיקו לריב, מצאו שיח כנה ואוהב והפכו להיות חברים, אבל בדרך לשם התשוקה והמיניות שלכם נפגעו: יש סיכוי שנשארו לכם כאבים ופצעים לא פתורים במרחב המיני. הסכמה לתת מקום לכל מה שיש גם במרחב הזה, ייקח את החברות והאינטימיות שלכם לרמות הכי גבוהות של מיניות אחרת, כזו שמונעת ממקור אחר של חיבור, חיבור חדש, חיבור של ביחד.
כנות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *