בתחילת הדרך שלי כעצמאי, זה היה בסה"כ לפני כ- 5 שנים, אחד הדברים שהכי פחדתי מהם היה לקוח לא מרוצה.
לקוח שלא יאהב את השירות שלי, שיכעס עליי, שיבוא אליי בטענות, שיגיד שאני לא בסדר.
ואני זוכר את עצמי, מנהל את פגישות הייעוץ הראשונות שלי,
ומבטיח לעצמי בראש, שאם הלקוח יגיד שמשהו לא היה בסדר,
אני פשוט לא אקח ממנו כסף.
זה היה ממש מעודד אותי לאורך כל הפגישה, שאני יכול פשוט לא לקחת כסף.
ואז לא יגידו עליי כלום…
והפחד הזה היה כל כך חזק, שאיך שהיה מתקשר אליי לקוח חדש, כבר הייתי מתחיל לפחד,
והפחד הזה ניהל אותי גם במקומות נוספים, שלא הייתי מודע להם:
– כמו למשל, שלא היה לי חשק לשווק את העסק שלי (פחדתי שיבואו לקוחות);
– כמו למשל, שהפקתי סרטון לעסק, אבל מעולם לא פרסמתי אותו (אמרתי שאני מרגיש שהוא לא יצא טוב, אבל מה שבאמת ניהל אותי, היה הפחד מלקוחות שיגיעו בעקבותיו).
– וגם, שכל דבר שהציעו לי להגיע אליו: אימון אישי, סדנאות, ימי עיון על שיווק, לכולם סירבתי: הכל היה נראה לי "מיותר", "יקר", "רחוק", וגם "אני כבר יודע את זה".
את כל אלו סיפרתי לעצמי, למרות שבסה"כ פחדתי, שבעקבות הצמיחה שלי יגיעו אליי לקוחות חדשים.
כי לקוחות חדשים – כאמור – היה המקום בו הפחד שלי יכול להתממש:
שהם יבוא בטענות, שהם יגידו שאני לא בסדר, שהם יכעסו עליי שלא נתתי להם כלום.
והפחד הזה נבע רק מדבר אחד:
מהעובדה שהיה לי ברור, שאני חייב למכור משהו, שהוא יותר נוצץ ממה שהאמנתי שבאמת יש לי.
וכל הזמן פחדתי, שמי שיקנה את המוצר שלי, יגלה את הפער הזה,
בין מה שהוצג למה שיש לי לתת,
ויכעס עליי, שמכרתי משהו פחות נוצץ משהובטח.
ולכן, כשפיתחתי את השיטה של השיווק הכן, חיפשתי פתרון שיכול לתת מענה לפחד הזה בדיוק.
והפתרון אכן הגיע, כשהבנתי שאני יכול לשווק רק את מה שאני מאמין שיש לי לתת.
נכון, כך יש סיכוי שיבואו אליי פחות לקוחות,
כי אני לכאורה משווק משהו פחות נוצץ,
אבל חשוב לזכור, שגם כך, בשיטה הקודמת ("נצנץ את עצמך"),
לא הגיעו אליי המון לקוחות (כי הרי כל פחדתי ש"יעלו" על הפער שיצרתי),
ולכן, היה עדיף לי כבר, מבחינה הגיונית, לשווק את מה שאני באמת מאמין שיש לי לתת:
כך, אני לא אפחד שיתפסו אותי,
כך, אני לא אפחד שיבואו אליי בטענות,
כך, אני לא אפחד מלקוחות חדשים,
כי הרי הבטחתי לכולם את מה שאני יודע בוודאות, שיש לי לתת.
תיאום ציפיות
ולכן הכלי הראשון שפיתחתי היה: "מה אני יכול להבטיח שיש לי לתת ללקוח, ב 100 אחוז?".
והכלי הזה, הוא זה שפתח לי את כל השיווק של העסק שלי.
ולכם אני מציע לעשות בדיוק את זה, לבדוק מה אתם יכולים להבטיח, ב 100%.