אני כל הזמן חופר פה על שיווק כן.
אבל מה זה בעצם שיווק שאינו כן? האם כל שיווק שאינו כן הוא שיווק שיקרי?
שיווק שאינו כן, הוא שיווק שיש בו מניפולציה.
והמניפולציה הגדולה ביותר בשיווק, היא יצירת הבטחה שאין לנו שליטה עליה.
מרבית השיווק הישן מבטיח לקהל היעד שלו תוצאות, לדוגמא:
הגדלת הכנסות, הצלחה,מוצר שנאהב, שינוי, זוגיות, ירידה במשקל,בריאות, כיף ועוד ועוד. הם מבטיחים לנו תוצאה שאין להם באמת שליטה עליה, מבטיחים לי שמשהו יקרה אצלי.

לא רק בעולם השיווק אנחנו מנסים שהפעולות שלנו יגרמו לתוגבה אצל אדם אחר.

לדוגמא:
כשאנחנו מארחים אנשים בבית, מכינים מצגות לבוס בעבודה, מכינים למישהו מסיבת הפתעה, מכינים ערב רומנטי, אנחנו בעצם עושים פעולה שהמטרה שלה היא ליצור תחושה מסוימת אצל מישהו אחר: לרוב אנחנו רוצים שהוא יהיה מרוצה מאיתינו, שהוא יואהב אותנו, שהוא יחשוב עלינו כל מיני דברים טובים, דברים שאנחנו רוצים שהוא יחשוב, והרי זאת בדיוק מניפולציה: לנסות להשיג משהו אחד, דרך משהו עקיף, משהו אחר.

לי אישית אין שום דבר נגד מניפולציה,רק שזו מניפולציה שנועדה לכישלון, כי הרי אף אחד לא יכול לשלוט באיך אדם אחר ירגיש, וכל אחד בא עם הסיפור שלו והאמונות שלו.
אנחנו יכולים הכי להתאמץ ולעשות הכל שהוא ירגיש רגש מסוים, אבל בסוף זה יכול לגרום לו להרגיש רגש אחר, זה הקסם של החיים.
ואם אתם שואלים אותי מה מונע מהרבה עסקים לצעוד קדימה בשיא הכוח, זה זה. זה הכאב בטן הזה. הפחד הזה שהם לא יעמדו בהבטחות שהם חושבים שהם צריכים לספק ללקוחות שלהם.
ואפילו יותר מזה, מההבטחות שהם מבטיחים לעצמם, ממדדי הצלחה שהם שמו לעצמם, מהתוצאות שהם החליטו שהמוצר / השרות שלהם אמור לספק …
והכי עצוב בעיני שלפעמים הם לא מצליחים לראות את המתנה האמתית שהם נותנים ללקוחות שלהם, את זו שבאמת קורית בפועל מהמפגש בין הלקוחות שלהם למוצר/שירות שלהם.

אנחנו לא יכולים להבטיח לאחרים דברים שאין לנו שליטה עליהם, אף אחד לא יכול להבטיח דברים כאלו,
אחנו רק יכולים להיות נאמנים לעצמנו, ולתת את המתנה שלנו במלואה.גם בשיווק וגם בתחומים אחרים,לעשות את זה לשם העשיה ולא לשם תוצאה שאין לנו שליטה עליה.
אני יודע שזה הפוך מכל מה שאמרו לכם, אבל אל תבטיחו לקהל היעד שלכם מה יצא להם מהמוצר/השרות שלכם:

ספרו להם בכנות מה אתם נותנים, מה קורה שם, מה המתנה שלכם.מה זה גורם לכם להרגיש שאתם נותנים את זה, אם זה יתאים להם הם יקחו את זה, ומה יקרה במפגש? את זה בואו נשאיר לקסם של החיים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *