אני מרגיש שאני צריך לתת דוגמא לכמה דברים שכתבתי פה בזמן האחרון ולא בטוח שהיו מובנים.
השבוע פגשתי מישהי שעושה טלמרקטינג לעסקים, כלומר היא מתקשרת מטעם עסקים לקהל היעד שלהם ומנסה לתאם להם פגישיות מכירה.
כמובן שמה שהיא משווקת, זה אני הכי טובה, אי פושרית, ואני אקבע לכם הכי הרבה פגישות.
אבל מה קורה, כל מי שמתחיל לקחת את השירות הזה, מצפה מהר מאוד שהיו לו פגישות כאלו, ברגע שתוך חמש עד עשר שעות היא לא מתאמת לו מספיק פגישות מכירה, הוא מפסיק איתה את השרות, וכמובן הולך ומספר לכולם שהיא לא מספיק טובה.איזה באסה לה.
אז תוך כדאי שני מדבר איתה היא מסבירה לי שהם לא מבינים שזה לוקח זמן, כי בהתחלה היא בונה להם תסריט שיחה, ואחרי חמש שעות של טלפונים היא מבינה מה עובד או לא עובד בתסריט שיחה, חוזרת אל הלוקח משנה לו את התסריט שיחה, מסבירה לו מה החסמים לשרות שלו, מלמדת אותו וחושבת איתו על התנגדיות הולמות, אחרי עוד חמש שעות של שיחות, היא מנפה איתו שוב את קהל היעד ובודקת איתו עם הנחיה שלו לקהל היעד שהוא הגדיר זה קהל היעד הנכון עברו, או שאולי אפשר לדייק אותו יותר כי כרגע בשיחות היא מרגישה שהוא שהם לא מבינים על מה היא מדברת, או שמפנים אותה למשיהו אחר, היא מבינה מי המתחרים שלו, מה הם מוכרים, והעם יש מקום גם בשבילו או איך צריך להגדיר את השרות טוב יותר, שיהיה לו יתרון אמיתי בקיצור הבנתם.
היא בכלל לא עושה לו טלמרטינג, היא עושה לו מחקר שוק טלפוני ישירות מול קהל היעד שלו ב 70 שקל לשעה, היא מביא לו מסקנות שעם הוא היה הולך ליעוץ עסקי, כל מסקנה כזאת הייתה עולה לו מינומים 400 שקל לשעה.
ולקוח שלוקח את השרות שלה,קיבל את כל המתנות האלו מימנה, הוא קיבל פה דברים לעסק שלו שהשווי שלהם הוא יקר מאוד מאוד מאוד, אבל הוא לא קיבל מספיק פגישות מכירה, אז הוא מספר לכולם שהיא עושה עבדוה גרועה, עכשיו עם הוא היה סובלני ומבין שהוא בתהליך ומסיים אותו איתה , היא גם הייתה קובעת לו מלא פגישות אישיות, כי היא אחלה בלקבוע פגישות אישיות.
אתם מבינים, היא לא מבינה מה באמת המתנה שיש לה לתת לאחרים, למרות שהיא נותנת אותה כל הזמן, בגלל שהיא לא מבינה מה היא עושה באמת היא מוכרת את עצמה לפי תוצאות שהיא חושבת שהלוקח רוצה לקבל, הלקוח קיבל מתנה מטורפת, אבל לא קיבל את מה שהבטיחו לו ולכן בכלל לא מעריך את מה שקיבל ואולי אפילו זורק את זה לפח ולא משתמש בזה,
בקיצור טרגדיה.