במהלך עבודה שלי אני פוגש סיפורים רבים.
שינתי את העדיות, בשביל הפרטיות.
מנהלת כח אדם, שבכל פעם שהיא הייתה מקבלת ציון נמוך מ- 80, אמא שלה הייתה קורעת את המבחן, מול הפרצוף שלה, לחתיכות קטנות, כי "בית הזה אין מקום למפסידנים".
מנהל חברה גדולה, שבגיל 8 כל החברים שלו זרקו אותו לתוך פח זבל ענק, כי הוא תמיד קיבל את הציונים הכי גבוהים בכיתה והשוויץ.
אשת עסקים שתמיד חיכתה לאמא שלה, שתחזור הביתה להרדים אותה. היא לא הסכימה להירדם לפני שאמא חוזרת, אבל כמעט תמיד נשברה ונרדמה, כי אמא שלה עבדה עד שעות מאד מאוחרות .
שלושתם הגיעו אליי בכדי לשווק את העסק שלהם – לקבל ממני תכנית שיווקית, כלים שיווקים.
אבל אסור לשכוח שקמפיין בפייסבוק, סרטון תדמית, אתר חדש, קרייאטיב מצוין, מחקר שוק, סלוגן, או פוסטים בעמוד העסקי, הם רק פתרונות חיצונים.
חשובים אך עדיין חיצוניים למה שקורה אצלנו בפנים.
כשאנחנו משווקים את העסק שלנו, כל מי ומה שאנחנו מגיע איתנו גם: כל החסמים, כל הפחדים, כל הסיפורים, כל הרצונות, כל השחזורים.
הכל משתקף בפרסום שלנו, אם נרצה ואם לא.
עכשיו מילא אם היינו עושים את זה כך נקי, ללא מלחמה,
אבל לא ולא, אנחנו רוצים הרי להסתיר את החולשות שלנו. ואת הפחדים שלנו. ולכן יוצרים כלפי חוץ דמות אחרת, חדשה, הדמות הבטוחה בעצמה.
וכך מנהלת כח האדם, שקרעו לה מבחנים מתחת לציון 80 , מפחדת כל הזמן לאכזב את הלקוחות שלה. היא מאמינה שאם לא מרוצים ממנה, נותנים לה על הראש, מראים לה את זה ממש פיזית, ולכן לא משנה כמה היא רוצה עוד לקוחות, הרצון האמיתי שלה זה שלא יהיו לה עוד לקוחות.
לא כי היא מפחדת לאכזב ולקבל על הראש כמו שהיא מאמינה שמגיע לה, אלא מפחדת לגלות שהיא טובה, ושאמא שלה סתם התעללה בה, ובעולם האמיתי לא נותנים על הראש על כשלונות.
ומנהל החברה שהיו לו ציונים טובים מדי, מקטין את עצמו כל הזמן. הוא ממש מפחד להגיד בקול רם איזה מדהים הוא, הוא לא מוכן להצטלם לקמפיין, מנסה תמיד להיות "כמו כולם", מעמיד את העוזרים שלו בפרונט, לא זוקף לעצמו הצלחות, ממש חי בחרדה שיגידו לו שהוא מוצלח, כי כשהו מוצלח אף אחד לא אוהב אותו,ומה יותר חשוב מאהבה.
לכן קשה לו לנהל את העסק הוא נמנע מלפטר עובדים ולא מאציל סמכויות.
ואשת העסקים, שחיכתה לאמא שלה כל ערב וזו לא הגיעה, היא רק מחפשת לעבוד כמה שיותר קשה. היא ממש רוצה שיהיה לה קשה בעבודה, בכדי להסביר לעצמה שזה החיים ובגלל זה אמא שלה לא חזרה בזמן, ולכן כל דבר שבא לה בקלות, גם אותו היא מסבכת, ומחפשת רק עבודה קשה.
ואלו זה מעט מהמקומות העמוקים שאנחנו חווים כאשר אנחנו מנהלים ומשווקים את העסק שלנו.
והפער הזה בין מה שקורה לנו בפנים, לבין מה שאנחנו מראים בחוץ, זה מה שקובע איפה העסק שלנו יהיה. זה מה שקובע אם השיווק שלנו יעבוד ועד כמה. זה מה שקובע כמה כסף יהיה לנו בחשבון הבנק.
הרצון האמיתי שלנו, לא זה שאנחנו רוצים לרצות, אלא זה שהלב שלנו, מתחת לכל העטיפות, רוצה – זה באמת הגורל של העסק שלנו.
והעבודה שלנו היא להתאים בין מה שאנחנו רוצים כלפי חוץ, למה שאנחנו רוצים מבפנים.
שיווק העסק שלנו זה אחד משעורי ההתפתחות החשובים ביותר שאנו עוברים כבעלי עסק.
לא משנה כמה קשה לנו לקבל את עצמנו בדיוק כמו שאנחנו, ולתת מקום לכל הדברים שיש בנו, עכשיו אנחנו גם צריכים לשווק את זה החוצה, ולבקש על מה שאנחנו – על כל החבילה הזו – כסף.
זה נשמע כמעט בלתי אפשרי, אבל זה הכי אפשרי והכי נעים שיש.
לכן כדאי לנו לפגוש את עצמנו במקומות הכי עמוקים שלנו, ולעבוד משם בכנות שלמה.
שיווק זה לא רק כלים שיווקים, שיווק זה אנחנו מול עצמנו מול העולם.
הדרך לשוויק העסק עוברת גם מפנים וגם מבחוץ כשני כלים ששולבו להם יחדיו.
והשיעור של שיווק העסק עובד כמו קסם, כי מחכה לנו פרנסה בקצה השני שלו… בעצם הצורך לפרנס את המשפחה שלנו, את עצמנו, לא משאיר לנו הרבה בררה אלא לצאת למסע הזה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *