במפגשים שלי עם בעלי עסקים, אני מגלה שיש לא מעט בעלי עסקים שנמצאים בארון.
למה הכוונה?
הם מציגים את עצמם כנותני שירות מסוים, למרות שבתכל'ס, הם רוצים לתת, או נותנים, שרות אחר לחלוטין!
למשל, הם מפרסמים שירות מסוים, או מגדרים את עצמם כבעלי תפקיד מסוים, יש להם הבטחה פרסומית מסוימת, וכל זאת כדרך להביא אליהם אנשים,
וכשהלקוחות מגיעים, רק אז הם נותנים להם את המתנה האמיתית שיש להם לתת.
הפחד שלהם ברור:
הם מפחדים שאם הם יפרסמו את מה שבאמת יש להם לתת, אף אחד לא יבוא,
הם מאמינים שהם חסרי ערך, שאין להם באמת מתנה אמיתית לתת, ושמה שהם נותנים זה לא מתנה.
אז הם הולכים ללמוד מקצוע, מתמחים בתחום מסוים, משהו עם "רגליים על הקרקע" ואותו הם מפרסמים.
ואז הם לא מבינים למה העסק שלהם לא מצליח כמו שהם היו רוצים שהוא יצליח.
ולמה הדברים לא קורים כמו שהם היו רוצים שהם יקרו.
ולמה ה"פה לאוזן" שכולם מדברים עליו לא עובד אצלם.
הם הרי הם נותנים את הנשמה, עובדים מאוד קשה ונותנים ללקוח הרבה יותר ממה שהוא ביקש (כי מעבר לשירות הם גם מעניקים את המתנה שלהם … ).
אז חברים מה שקורה לדעתי הוא כזה:
אנשים שבאים אליכם מקבלים מכם מתנה ענקית,
אבל הרי אל תשכחו שמראש הבטחתם להם משהו אחר,
רק כדי להביא אותכם אליכם,
זוכרים?
ובמשהו הזה – אתם לא באמת הכי טובים, כי זה לא מעניין אתכם בכלל, וזה לא מה שבא לכם לעשות,
אז מה יוצא?
שהלקוח יוצא מכם חצי מרוצה,
הוא קיבל שירות בינוני בלבד,
ולעומת זאת לגבי המתנה שבאמת יש לכם לתת לו,
זו ששינתה לו אולי את החיים,
עליה מעולם לא דיברתם!
אותה, לא אמרתם לו שאתם נותנים לו,
וכך נוצר מצב שהוא יודע רק מה הוא לא מספיק קיבל
ואת מה שהוא קיבל הוא לא מייחס אליכם,
וכך נוצר הפער…
העצה שלי:
תדאגו שההבטחה הפרסומית שלכם תגיד את מה שבאמת יש לכם לתת – את המתנה שלכם.
ואם אתם מרגישים שאתם לא יודעים לדייק מה המתנה שלכם,
שאתם מרגישים שאין לה מילים,
שברור לכם שקורה שם משהו, אבל חוץ מהתפקיד ה"רשמי" שלכם בחיים לא ברור לכם מה יש לכם לתת,
אז חברים – סעו למסע,
גלו מה זה,
החיים קצרים,
וחבל כי את התהילה האמיתית שמגיעה לכם – אתם לא מקבלים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *