אורי השבוע ישב על עץ, שאני העליתי אותו עליו,
וצעק לי: "אבא אתה יכול לבוא להוריד אותי, אני מפחד לקפוץ".
"עוד רגע" עניתי לו, "אני קוטף עם איימי פרחים".
שנייה אחרי זה אני רואה שהוא קפץ.
"איך עשית את זה?" שאלתי, והוא השיב –
"מסתבר שאני יותר סקרן מפחדן".
המשפט שלו, חיבר אותי ישר ללקוחות שלי, שרוצים שאני אעזור להם לשווק את העסק שלהם.
כי הרבה מאוד מהעסקים שאני פוגש, מאד רוצים לשווק את העסק שלהם, אבל בסופו של יום הם לא מצליחים לעשות את זה, כמו שהם אומרים שהם היו רוצים.
לא כי הם לא יודעים לעשות את זה, אלא כי יש להם רצונות אחרים, יותר חזקים.
לדוגמא:
לקוחה שלי שיש לה עסק ובעלה עובד כל יום עד 10 בלילה.
היא רוצה עוד לקוחות, אבל היא גם מאוד מפחדת שאם זה יקרה היא תצטרך להתמודד עם בעלה, שגם הוא רוצה לעשות דברים חוץ מלגדל את הילדים,  לחלוק בזמנים ולהתחיל לתפוס מקום מולו, והיא מאוד מפחדת מעימות כזה.
או לקוח אחר, שמאד רוצה לגדול עם העסק, אבל מצד שני הוא גם מאוד מפחד מהמשמעות של ניהול עסק גדול: הנהלת חשבונות, תשלום לספקים, העסקת עובדים רבים, ועוד ביוקרטיות ומשמעויות שגורמות לו לפחד מהגדילה של העסק.
או חברה, שמפחדת: שהשם שלה מאוד דומה לשם של חברה אחרת בינלאומית, והם מפחדים שאם הם יגדלו יותר מידי, אז יעלו עליהם, והם יסתבכו משפטית. זה ממש מונע מהם לגדול.
ויש גם את מנהל השיווק השכיר, שאשתו ממש "עושה לו סרט" בכל פעם שהוא חוזר אחרי 6 בערב, קשה לה להיות לבד כל היום עם הילדים, והוא יודע שאם מספר הלקוחות בחברה שהוא עובד בה יעלה, הוא יצטרך לעבוד יותר קשה, ושאם הוא יעלה "יותר מדיי", יביאו עוד מנהל שיווק, לחברה ואז הוא יהיה בתחרות מול מישהו אחר – כל אלו גורמים לו להישאר במקום.
כל הלקוחות האלו שלי אומרים שהם רוצים עוד לקוחות,
אבל אחרי שהם באו אליי ועשינו עבודה שיווקית, להביא עוד לקוחות,
גילינו שיש שם, במקביל, רצון אחר, גדול יותר.
והרצון הזה כרגע הוא שמוביל אותם,
ובשביל שזה ישתנה,
הרצון המוביל שלהם צריך להתחלף עם רצון אחר, שהיה המוביל .
יש הרבה דרכים להצליח להחליף רצון ברצון אחר,
אבל חשוב לזכור שבשביל שנוכל לקפוץ קדימה, אנחנו חייבים להיות יותר סקרנים ממפחדים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *