בזמן האחרון יצא לי לחשוב הרבה על המשפט: ״הסנדלר הולך יחף״.
ואולי בפעם הראשונה בחיים הבנתי אותו בדרך אחרת.
הסנדלר הולך יחף כי לרוב , הוא לא מאמין במוצר שלו.
ויוצא שהוא במלכודת.
כי הוא בטח לא יקנה סנדל מהמתחרים שלו,
ועל הסנדל שלו הוא לא באמת סומך עד הסוף.
ועל כן, הוא הולך יחף.
רוב העסקים שאני מכיר, כשהם נפתחים ומדברים בכנות, הם מעידים שהם לא היו קונים את השרות שלהם מעצמם.
גם הרבה שכירים שאני מכיר מעידים שהם לא היו לוקחים את עצמם לעבודה.
ולכאורה זה טבעי: חונכנו לצניעות, חונכו לא לעוף על עצמנו, חונכו כל הזמן לחפש איפה אנחנו פחות טובים, איפה אנחנו צריכים להשתפר..
אז מה הפלא שעמוק בפנים, אנחנו כל הזמן מרגשים שאנחנו לא מספיק טובים?
ואם אנחנו לא מספיק טובים אז ברור שגם המוצרים והשירותים שלנו לא מספיק טובים?
רק מה הבעיה? שמה שקורה אצלנו בפנים מהדד גם החוצה, בדיוק כמו אבן שנזרקת במים, ויוצרת סביבה מעגל ראשון, ואז מעגל יותר גדול ויתר גדול ויותר גדול.
אז עם המעגל הראשון שלכם, הוא לא להיות מרוצים מהמוצר שלכם, זה בדיוק המעגלים שיהדהדו החוצה למשפחה שלכם, לחברים שלכם, ללקוחות שלכם, וללקןחות העתידיים שלם.
לכן חשוב שמעגל הראשון יהיה מעגל שמאמין בעסק שלו.
ולכן האדם הראשון והחשוב ביותר שצריך לשווק לו את העסק שלכם זה אתם.
עכשיו מה בעצם היום,בכנות, ביניכם לבין עצמכם גורם לכם לחשוב שעסק שלכם לא מספיק?
לרוב אלו דברים שאתם מרגישים שאתם לא טבעיים בהם, דברים שדורשים מכם מאמץ.
אתם לא מספיק מסודרים
אתם לא מספיק מדויקים
אתם לא מספיק אסרטיביים.
והרשימה עוד ארוכה.
על מנת שתוכלו להאמין בעסק שלכם, קודם כל כדאי לנקות כל מאמץ.
לא לנסות להיות משהו שלא בא לכם בטבעיות.
כי אז למרות שאתם עושים אותו, מנסים להיות טובים בו, אתם בעצם כל הזמן מרגישים שאתם לא טובים בו, ולכן המעגל השיווקי הראשון שזה אתם, לא עובד.
יש שם משהו שאתם לא טובים בו ושהוא חוזר על עצמו ומהווה חלק מהפעילות היומיומית שלכם, מה שגורם לכם להרגיש שכל העסק שלכם לא מספיק טוב.
לכן בדקו אם עצממכם אם ניתן לנקות מהעסק שלכם את הדברים האלו שיש בהם מאמץ,
ותישארו רק עם מה שבא לכם בקלות.
לפי זה תבנו את הבטחה הפרסומית שלכם.
אני יודע שזה נשמע מאוד מאוד מאוד מורכב, ואולי בלתי אפשרי, לפרק ככה את השירות שלכם,
אבל זה לא.
זה רק הפחדים שמספרים לכם שכל הדברים שאתם לא טובים בהם חייבים להיות בעסק שלכם.
אבל לפעמים אפשר לזקק את המשהו הזה שאתם לא טובים בו ולהוציא אותו לאאוטסורסינג.
או להודיע שהשירות שלכם כולל רק את א' ו- ב', בלי ג', למרות שכולם משווקים את א + ב + ג תמיד ביחד.
אבל במבחן התוצאה – אם יש בתהליך של עסק שלכם את הג' הזה, שאתם לא טובים בו, שהוא יוצר מאמץ וגורם לכם לא להאמין בכל החבילה שלכם, גם לאחרים יהיה קשה להאמין בשרות שלכם.
אז מה יותר מפחיד בעצם – להישאר כמו היום ולדשדש במצב הקיים בו אתם לא מאמינים בעצמכם,
או לנסות לייצר מצב חדש נטול מאמץ שבו אתם מאמינים ב- 100%?