חוץ מזה שאני יועץ עסקי בשיטת הכנות,
אני גם מפיק סרטי תדמית לחברות.
ואני רוצה לשתף אתכם במשהו קטן מדרך העבודה שלי:
תהליך השיווק שלי, כמנהל בית הפקה לסרטי תדמית, כולל לרוב פגישה מקדימה עם הלקוח.
פגישה כזו נקראת בשפה המקצועית פגישת מכירה: פגישה אליה הלקוח מזמין אותי על מנת להתרשם ממני, מהעסק שלי, מהמוצרים שלי.
ופעם, בפגישות כאלו, הייתי מאוד מתאמץ להרשים את הלקוח:
הייתי מציג את העסק שלי באופן נוצץ, מנסה להתאים את עצמי לצרכים שלו, אם הוא מחפש סרטי תוכן – מראה שאני מומחה בסרטי תוכן, אם הוא מחפש סרטונים קצרים – מראה שאני מומחה לסרטונים קצרים. לאורך כל הפגישה הייתי מנסה להיראות מקצועי, חכם, מבין עניין, אחראי, מסודר ומאורגן, מישהו שאפשר לסמוך עליו, מישהו שרוצים לעבוד איתו.

אבל היום אני עובד אחרת:
רגע לפני שאני מגיע לפגישה כזו, אני קודם כל מזכיר לעצמי שאני הולך לפגוש עכשיו בן אדם.
לא מנכ"ל, לא סמנכ"ל, לא מנהל שיווק. בן אדם.
וזה לא משנה אם זו פגישה עם מישהו אחד, או עם קבוצה של אנשים,
אני הולך לפגוש עכשיו בני אדם, שרוצים שיראו אותם, שרוצים שישמעו אותו, שרוצים שיעריכו אותם, שיאהבו אותם.
ואז, במקום להיות עסוק כל הפגישה בלהוכיח את עצמי, בלהראות שאני טוב, שכדאי לעבוד איתי, שאני אחראי, מסודר ומאורגן,
אני כל הפגישה עסוק בלראות את האנשים שיושבים מולי.
לשמוע את האנשים שמדברים איתי.
לשמוע מה הם מבקשים ממני. מה הצרכים שלהם.

וההבנה הזו, עשתה שינוי מאוד משמעותי בהרגשה שלי בפגישות מסוג זה.
כי אם למשל, פעם הייתי מגיע לפגישה מרובת משתתפים, והייתי מראה סרטונים קודמים שלי, ופתאום מישהו היה אומר לי: "הסרט הזה ממש לא עובד, הוא ארוך מדי",
אז פעם הייתי מתחיל להסביר ש"מה פתאום, זה לא ארוך, זה מה שהלקוח ההוא ביקש",
וגם הייתי מוסיף: "ואני גם יכול לעשות סרטונים אחרים, קצרים יותר", ומתחיל כך להצטדק ולהילחץ.
והיום, אני יכול לשמוע שהוא פשוט מבקש להגיד את דעתו. יכול להיות שאותו אדם רוצה להראות, בתוך הפגישה הספציפית הזו, לבוס שלו למשל, שיש לו דיעה? שהוא מאוד מבין בתחום של השיווק או המדיה?
ולאור העובדה, שבמקום להצטדק כמו פעם, אני נותן היום לאדם שמולי את מה שאני מנחש שהוא צריך,
אני יכול היום לענות לו תשובה כמו: "וואוו אתה ממש צודק, אני רואה שאתה מאוד בקיא בתחום, מה שעובד היום זה באמת סרטונים יותר קצרים. אני מאוד אשמח שלאורך כל התהליך שלנו ביחד, תמשיך לתת לי את האינפוטים החשובים האלו, זה בטח יעשה את העבודה שלנו ביחד, על הסרטון, להרבה יותר מועילה".
במקרה כזה, אני גם אוכל להסביר בקלות, למה את הסרטון שהצגתי, היה יותר נכון לעשות ארוך, ומה ההבדלים בין סוגי הסרטונים.

גישה כזו, שזוכרת שמי שעומד מולי הוא לא תפקיד, אלא בן אדם,
ושכל מה שאנשים אומרים לי זו בעצם דרך שלהם, לבקש שיראו אותם, שישמעו אותם, שייתנו להם מקום, מייצרת בשבילי תהליך עבודה אחר לגמרי.
מייצרת עבורי תהליך שבו אני באמת שומע את הצרכים של הלקוחות שלי, של קהל היעד שלי, במקום לחפש להוכיח להם שאני טוב.

מוזמנים לנסות את זה גם בתהליך העבודה שלכם, מול הלקוחות שלכם.
אני פה לכל שאלה,
בהצלחה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *