פעמים רבות אנשים מספרים לי שהם נמשכים מינית לאנשים שנוהגים בהם לא יפה, לאנשים ביקורתיים, כאלו שנוטשים אותם או נעלמים, כאלו שסובלים מאטימות רגשית, או לחילופין אלימים מאוד, ושדווקא לאנשים שטובים אליהם, שנותנים מענה לצרכים שלהם, שרואים אותם – הם לא נמשכים.
ואני רוצה להציע הסבר ללמה הדבר הזה קורה, בחלק מהמקרים, ובסוף גם פתרון, שאני מצאתי לחיבור הזה, להידבקות הזו בין תשוקה ועונג לבין יחס או התנהגות שמכאיבים לנו (הידבקות הכוונה למצב בו מילה, מושג, התנהגות, נדבקים אצלנו עם רגש או תחושה גופנית, שלא היו קשורות לאותו מושג מלכתחילה):
הרבה פעמים, אם כשהיינו ילדים היה לנו הורה אלים, פיזית או מילולית, או הורה נוטש, או הורה ביקורתי, אז לפעמים שהיינו נפגעים או נעלבים, והיה כואב לנו, היינו משתמשים באנרגיה של התשוקה שלנו, באנרגיה המינית שלנו, באנרגיית השמחה שלנו, על מנת להשקיט את הכאב, ולהרגיע את המקום הזה, ממש כמו לקחת משכך כאבים.
וזה לא משהו שהיינו עושים בהכרח מתוך מודעות, פשוט כשהיה כואב לנו רגשית, היינו משתמשים באותה אנרגיה שהייתה זמינה לנו בגוף על מנת לאלחש את הכאב: זה יכול להיות ריקוד, תזוזה שהמצאנו, ליטוף עצמי של איזורים בגוף, להרגיע את עצמנו, למצוץ אצבע, להתרגש ממשחק שנעים לנו פיזית.
ובגלל שעשינו את זה מגיל קטן, נוצרה לנו בגוף מעין הידבקות, בין האנרגיה המינית התשוקתית שלנו, שלה נתנו באותם רגעים מקום ואפשרות להרגיע אותנו,
לבין מצב שבו אנשים מבקרים אותנו, נוטשים אותנו, אלימים כלפינו, מעליבים אותנו.
ונכון שבעבר השתמשנו באנרגיה הזו, על מנת לאלחש את הכאב, אבל בעקבות ההידבקות הזו נוצר היום מצב כשאנחנו פוגשים התנהגות מעליבה / נוטשת / אלימה כלפינו, האנרגיה המינית התשוקתית שלנו פשוט מתעוררת לנו בגוף, וכך קורה שאנחנו נמשכים מינית לאנשים שפוגעים בנו.
ואני רוצה להציע דרך שבה אני עובד כדי להפריד הידבקויות כאלו, במצבים שאנחנו רוצים לשחרר אותן:
השלב הראשון – לזהות דרך הגוף שלנו מתי אנחנו בהתרגשות? מתי תשוקה והנאה נעים לנו בתוך הגוף? ולנסות להתחבר לזה. לתת לזה מקום. לתת לזה להתרחב בלי קשר להתנהגות מסויימת, לנסות ממש למצוא את הנקי של הזה: למצוא איפה אני מתרגש כשזה לא קשור לאותה התנהלות: בעבודה שלי. בתנועה היומיומית שלי. במערכות יחסים שלי.
שלב שני – לחקור את בני הזוג שאני כביכול נמשך אליהם, ולהשוות בין האנרגיה הנקייה של זה, לבין כאשר זה מודבק להתנהגות מסויימת. אני מאמין שדי מהר אתם תגלו שכאשר זה נקי, יש שם רק התרחבות ועונג, וכאשר זה מחובר להתנהגויות אחרות מלבד העונג והתשוקה מתלווה לזה גם כאב, תחושה לא נעימה, אפילו ממש תופעות גופניות כמו בחילות, כאבי בטן, אולי אפילו רעידות.
שלב שלישי – ניסיון לבדוק אם יש דברים אחרים, התנהגויות אחרות, שאפילו באופן ממש עדין מעוררות את האנרגיה של התשוקה שלי, בצורה הנקייה שלה. יכול להיות שבהתחלה זה יהיה הרבה הרבה הרבה יותר חלש, אבל אם באמת תמצאו את הנקי שלה, ואת ההתנהגויות שהפעם מביאות את האנרגיה הנקייה בלי הכאב, רק את התשוקה, ותהיו שם, תסכימו לזה, תעוררו את זה, זה ילך ויתעצם. ועם הזמן, ההידבקות תתחיל להיפרד.
בהצלחה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *